TV Omtale: Two and a Half Men – S09E01

Den var overraskende, men Charlie Sheen vil bli savnet. /PS: Spoilere for episoden/.

I går ble den niende sesongen av den mye omtalte TV-serien, Two and a Half Men sparket igang, uten Charlie Sheen. Jeg kan vel snakke for alle når jeg sier at dette var en skremmende tanke, spesielt etter det ble bekrefet at det var den talentløse Ashton Kutcher som skulle overta. Vel, vi må nok gi oss selv en realitets sjekk for dette var faktisk morsomt og vel utført.

Det var ingen overraskelse at Charlie Harper skulle dø i serien, dette har vært kjent lenge, men at den første scenen i sesongen var i Charlies minnestund var litt trist. Jeg vil komme med et sadistisk ønske, å si; Jeg ønsker mer informasjon om dødsfallet.

Manglende karakterer og morsomme camoer

Selvsagt savnet jeg Charlie, men det var jeg forberedt på, det jeg ikke forventet var hvor lite TV-tid Jake Harper (Angus T. Jones) skulle få denne episoden. Jeg er ikke en veldig stor fan av denne karakeren, men måten han ble et sidestykke på var veldig rart.

En ting jeg likte var besøket av forskjellige camoer, blant annet Dharma og Greg som potensielle huskjøpere. Til tross for at det føltes litt The Office ut, klarte de å gjøre det underholdende.

Introduserer Walden Schmidt

Når Alan Harper gjorde seg klar for å spre asken til Charlie fikk han seg enda en overraskelse, multimillionæren Walden Schmidt spilt av Ashton Kutcher. En morsom introduksjon vil jeg legge til, spesielt da det ble kjent at selvmordsforsøket hans ble avbrutt fordi vannet var for kaldt til å drukne i.

Grunnen til en slik desperat og deprimerende handling er fordi eks-kjæresten ikke vil ta han tilbake. Så nå tar Alan på seg ansvaret, fordi mannen har penger, å bringe han tilbake i et liv med kvinner og alkohol. Skaper han en ny Charlie ubevisst? Looks like.

Uten Charlie Sheen

Det mest kontroversielle med den nye sesongen er selvsagt at Charlie Sheen er borte. Jeg kan garantere her og nå, at serien aldri vil komme seg opp på samme nivå som tidligere, og om de ønsker å ta et smart valg, avslutter de serien til nyåret.

Alt i alt var den første episoden overraskende morsom, og det er jo det Two and a Half Men handler om. Men jeg frykter at de skal konvertere Walden Schmidt til en yngre og rikere Charlie Harper, om dette skjer er det over og ut for min del.

Har du sett denne episoden? Hva syntes du om den?

Kommenter her

