Keira Knightley om de kontroversielle A Dangerous Method-scenene

Keira Knightley takket originalt nei til rollen.

I et nylig intervju ble Keira Knightley spurt om de «kontroversielle» scenene i den kommende David Cronenberg-filmen, A Dangerous Method. For dem som ikke er fullstendig oppdatert på denne filmen, er det en scene hvor Michael Fassbender, som Carl Jung «spanker» (i mangel på bedre norske ord) Keiras karakter.

Når spørsmålet om hvordan hun klargjorde seg for en slik scene kom opp hadde hun dette å si; «Jeg tok noen shots med vodka, og fullførte med litt champagne for å ferie at jeg aldri skulle gjøre noe slikt igjen»

Til tross for at slagene selvsagt er kunstig, og at Fassbender ikke slår henne på ordentlig kom Keira med en leken trussel til Fassbender før de begynte på den ene scenen; «Jeg har en privat sikkerhetsvakt utenfor, rører du meg, knekker han foten din» Fassbender svarte kort og greit; «Du er fastbundet til en seng, jeg tror ikke slike trusler er så lurt»

Forhåpentligvis er det et snev av humor i disse uttalelsene, ellers kan man virkelig begynne å lure på hva som skjer på de forskjellige Cronenberg-settene.

Det kom også frem at Keira Knightley originalt takket nei til rollen, på grunn av nettopp disse scenene, men Cronenberg overtalte henne med denne uttalelsen; «Hør her, om jeg skal lage disse scene skal de være klinisk, ikke sexy. Det skal ikke være noe «voyeuristic» over det.»

Hva syntes du om uttalelsene til Keira Knightley?

Kommenter her

