Arthaus distribuerer Shame

Filmdistributøren Arthaus vil at vi skal se den kritikerroste Shame

For det første, takk Arthaus, takk! Jeg skal prøve å holde meg saklig som overhode mulig, men akkurat nå er jeg lykkelig. Da jeg først hørte om Shame for noen uker siden ble interessen min fengslet på sekundet. Ikke bare fordi premisset og historien til filmen virket ubegripelig interessant, men rett og slett fordi Steve McQueen og Michael Fassbender allerede har skapt en uoppnåelig fantastisk kompromissløs film med Hunger fra 2008.

Dette er noe jeg håper av hele mitt hjerte gjentar seg i Shame. Et sadistisk ønske vil nok noen kalle det, da Hunger virkelig redefinerte grusomheten i filmindustrien. Og med Shames synopsis er det ikke mulig å legge skjul på denne potensielle repeteringen er eksisterende.

A drama centered on 30-something Brandon, his myriad sexual escapades, and what happens when his wayward younger sister moves in with him. – IMDB.com

Det var jo virkelig 2008s Hunger som skjøt karrieren til Michael Fassbender i full sving, så å se han returnere til McQeens ANDRE spillefilm er, igjen, ubeskrivelig spennende. Er mine utsagn naiv og godtroende ? Kanskje, men i dette tilfellet tror jeg ikke at naiviteten er parallelt med realismen.

Har du sett Hunger? I så fall, gleder du deg til Shame?

Kommenter her

