Vil du ha en John Carpenter-Western?

Nå ønsker den kritikerroste skrekkregissøren å følge sin store drøm

Før John Carpenter ble navngitt «skrekkfilmens far», var hans egentlige ønske å lage en Western-film. Men, han fortsatte jobbe paradoksalt for å gi publikum det de ønsket.

Nå har Carpenter sagt noen ord om sin livslange drøm på Fright Night Festivalen, og det ser ut til at han vil realisere det denne gang.

«Akkurat nå jobber jeg på en liten gotisk-western, så får vi se om jeg får den igang.» sier John Carpenter før han fortsetter; «Jeg gikk inn i denne bransjen å lage western-filmer og jeg ble «låst» som en skrekkfilm-regissør etter Halloween. Jeg ønsket en karriere innen for regissering, så jeg ga folket det de ville.»

Søker vi tre år tilbake i tid, finner vi et annet intervju med John Carpenter hvor han snakker litt om sin store regi-drøm. Her bringer han opp det faktum at vi lever i en tidsalder hvor Western-filmer er vanskelig å selge. Han nevner også at da han for lenge siden prøvde seg på en slik film, ønsket studioet å gjøre det om til en Sci-Fi-film.

I fare for å høres naiv og godtroende ut, så tar jeg imot alt fra denne mannen med åpne armer. Gjør du?

Kommenter her

