Omtale: Your Highness

Når sant skal sies er jeg ikke en veldig stor fan av komedier á la Your Highness, så da jeg satt meg ned for å se denne forventet jeg kun mild underholdning og noen få morsomheter. Dette er noe som ble innfridd til en vis grad og jeg skal innrømme at jeg likte filmen godt.

I Your Highness setter to prins-brødre ut på en jakt som skal redde en fremtidig hustru, og verden for den slags skyld. Fabious (James Franco), den kjekke og vellykkede prinsen som nå står klar for å arve kronen. Thadeous (Danny McBride) er det totalt motsatte av Francos karakter, men det er likevel han som stjeler showet i denne filmen. Ikke fordi han er dumdristig og «morsom», men fordi det er han som er den egentlige helten når historien er ferdig.

Den vakre Natalie Portman som Isabel

På sin vei møter Fabious og Thadeous en livsfarlig og smellvakker kvinne, Isabel (Natalie Portman). Det er først da denne karakteren blir introdusert at filmen virkelig sparkes igang for min del, ikke bare fordi hun er fantastisk vakker, men fordi hun står enda høyere på talentstigen.

Som jeg nevnte helt i starten, er dette en de eneste komediefilmene jeg kan huske som klarer å overraske fra tid til annen. Selvsagt er det utrolig mye som er forutsigbart til de grader, men dette blir overveid av de mer overraskende scenene. Det er også et stort pluss for filmen at jeg faktisk ble underholdt av humoren, da det er veldig sjeldent en film/serie som Your Highness klarer dette. For meg virker det som om disse typer filmer prøver for hardt med humoren, noe som ikke var så alt for tydelig her.

Personlig syntes jeg da at Katy Perry Zooey Deschanel hadde litt for lite tid foran kameraet, men med vakre Portman-scener skal jeg heller godta dette. En annen ting er at James Franco absolutt ikke passer inn i denne filmen, komedier generelt. McBride gjorde, som Natalie Portman, en god jobb i denne filmen. Grunnen til at jeg nevner dette er fordi jeg aldri har likt denne mannen noe særlig.

Nok et bilde av den vakre Isabel (Portman)

Spesial effektene er rett og slett dårlig, ikke at det skal ha så mye å si, men når CGI blir implementert unødvendig bør det være bra. Det er godt mulig at Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 har gjort meg bortskjemt når det kommer til tryllekunster. Uansett, er det ganske distraherende når det ligger på et så lavt nivå.

Konklusjon:

Your Highness er en komedie som lyktes på flere punkter, men som også bommer totalt på andre. Til tross for dette klarte jeg å finne en hel del underholdning her og kan trygt anbefale denne til alle som er en fan av dumdristige try-hard komedier. Da denne faktisk klarer å virke original og nyskapende.

Kommenter her

