Førsteinntrykk: Falling Skies


Skrevet av: Permonter

Da er jeg nettopp ferdig med de to første episodene av den nye serien, Falling Skies. Grunnen til at jeg valgt å skrive om førsteinntrykket og ikke lage en omtale for sesongåpningen er enkel, jeg liker ikke å dømme pilot-episoder, spesielt ikke en som denne.

Jeg elsker selve roten til historien i Falling Skies, noe mange som kjenner meg sikker skjønner. Post-apokalyptiske omgivelser er noe jeg absolutt elsker, og Falling Skies ser ut til å være veldig inspirert av Playstation-spillet, Resistance. Det tok heller ikke lang tid før det slo meg; Dette er The Walking Dead med romvesen. Altså at karakterene kjemper mot en tilsynelatende uovervinnelig skapning, og alt dette mens de er tvunget til å leve i naturen eller ødelagte bygninger.

Til tross for at jeg likte hvor historien sparkes igang, og karakterene er det noen problemer med begge. Spesielt sistnevnte, mest grunnet noe dårlig skuespill på forskjellige karakterer, men jeg tror også at det har litt med manuset å gjøre. Mange av dialogene føltes veldig malplassert ut, men forhåpentligvis vil dette bli bedre med tiden.

Jeg skal nå sitte meg ned med Episode 3 og muligens episode 4 deretter, men jeg vil uansett komme tilbake til dere når jeg kan uttale meg litt bedre om hva som er bra og dårlig.

Kommenter her

